Advertisement

Daniel Johns Sues 'The Sunday Telegraph' Over 'Untrue' Brothel Story

Musician Daniel Johns announced he has commenced defamation proceedings against 'The Sunday Telegraph' following an article the outlet ran last month.

Posting on his Facebook, the Silverchair frontman wrote that in mid-August 'The Sunday Telegraph' newspaper published an article alleging that he had been a frequent visitor of the sex-on-premises venue The Kastle.

Describing itself as "Sydney's most successful BDSM dungeon with over 25 years experience," the Kastle offers clients a variety of services including bondage, public humiliation, wrestling, golden and brown showers and torture.

"The article stated that I am there so frequently that it has become my second home," Johns wrote on Facebook, "spending up to 18 hours a day there for the previous two weeks. Additionally, it was stated that staff and patrons were 'fed up' with me, and I was full of venom and anger.

"The article was simply untrue."

The day the article was posted a Twitter account for the Kastle, run by the club's owner, posted the following:

Johns also claimed that he and his representatives were never contacted for comment or to fact-check the claims made in the article. He went on to say that despite asking for a retraction and an apology from the paper, neither had been made.

"This false reporting has been very hurtful, humiliating, and damaging to me and my family," Johns' statement continued. "It is disappointing that the newspaper has not acknowledged this and apologised despite assertions from both myself, and a representative of the Kastle, that I simply was not, and have never been, there.

"In fact, I never even knew of its existence."

'The Sunday Telegraph' has been contacted for comment.

Featured image: Getty images.